Beseda se Štěpánem Hulíkem (O příběhu, třeba i filmovém)

Beseda se Štěpánem Hulíkem (O příběhu, třeba i filmovém)

Délka:90 minut

Pohodové setkání s už známým a oceňovaným filmovým historikem a scenáristou, hradišťským rodákem Štěpánem Hulíkem (26. května 1984). Jak sám Štěpán napsal v domluvě: „Co se týče tématu: vykopl bych to třeba na začátku úplně obecně od vyprávění příběhu, k čemu jsou příběhy dobré, jak vůbec najít/poznat dobrý námět pro film, jak se píše scénář, atd. Pak by to bylo na lidech, ať se ptají. Byl bych rád, kdyby to bylo co nejvíc uvolněné a živé.“

Vystudoval gymnázium a filmovou vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a scenáristiku a dramaturgii na FAMU. Rozšířenou verzi své diplomové práce z filmové vědy o počátcích normalizace ve filmovém studiu Barrandov vydal pod názvem Kinematografie zapomnění (2011). Za knihu získal Magnesii Literu pro objev roku a zvláštní cenu poroty cen Českého filmového a televizního svazu FITES. Jako scenárista debutoval trojdílným televizním filmem Hořící keř (2013), za tuto minisérii obdržel Českého lva za nejlepší scénář, Cenu české filmové kritiky 2013 za nejlepší scénář, Cenu RWE pro objev roku a Cenu Václava Havla Českého filmového a televizního svazu FITES. Napsal scénář k seriálu HBO Pustina (2016). Nyní pracuje na scénáři podle knihy Simona Mawera Mendelův trpaslík.

Pořádají Městská kina Uh.Hradiště a knižní dům Portal

Délka: 90 min

Pohodové setkání s už známým a oceňovaným filmovým historikem a scenáristou, hradišťským rodákem Štěpánem Hulíkem (26. května 1984). Jak sám Štěpán napsal v domluvě: „Co se týče tématu: vykopl bych to třeba na začátku úplně obecně od vyprávění příběhu, k čemu jsou příběhy dobré, jak vůbec najít/poznat dobrý námět pro film, jak se píše scénář, atd. Pak by to bylo na lidech, ať se ptají. Byl bych rád, kdyby to bylo co nejvíc uvolněné a živé.“

Vystudoval gymnázium a filmovou vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a scenáristiku a dramaturgii na FAMU. Rozšířenou verzi své diplomové práce z filmové vědy o počátcích normalizace ve filmovém studiu Barrandov vydal pod názvem Kinematografie zapomnění (2011). Za knihu získal Magnesii Literu pro objev roku a zvláštní cenu poroty cen Českého filmového a televizního svazu FITES. Jako scenárista debutoval trojdílným televizním filmem Hořící keř (2013), za tuto minisérii obdržel Českého lva za nejlepší scénář, Cenu české filmové kritiky 2013 za nejlepší scénář, Cenu RWE pro objev roku a Cenu Václava Havla Českého filmového a televizního svazu FITES. Napsal scénář k seriálu HBO Pustina (2016). Nyní pracuje na scénáři podle knihy Simona Mawera Mendelův trpaslík.

Pořádají Městská kina Uh.Hradiště a knižní dům Portal

Najděte svoji akci