Verdi: TRUBADÚR (Pařížská opera živě)

Verdi: TRUBADÚR (Pařížská opera živě)

Délka:175 minut

Dirigent | Daniele Callegari

Režie | Alex Ollé

Scéna | Alfons Flores

Kostýmy | Lluc Castells

Světelný design | Urs Schönebaum

Sbormistr | José Luis Basso

Sláva Rigoletta ještě nestačila odeznít a Verdi již toužil vytvořit něco nového. Zamýšlená adaptace Trubadúra, hry španělského dramatika Antonia Garcíi Gutiérreze, se však u dvorního libretisty Salvatora Cammarana, muže, jemuž Donizetti částečně vděčil za úspěch opery Lucie z Lammermooru, setkala jen s vlažným nadšením.

Co bylo příčinou toho, že Cammaran libreto nedokončil? Málo uvěřitelný příběh anebo básníkova těžká nemoc? Ani Verdiho neustálé naléhání jej nepřinutilo dílo dopsat. A právě v tom tkví paradox Trubadúra: v očích kritiků byla opera typickým příkladem melodramatu, její vznik byl však doprovázen neustálými Cammaranovými prolukami, které jen přilévaly olej do ohně skladatelova nadšení. Snad jen s výjimkou cikánky Azuceny, strážkyně hrůzného tajemství, vykresluje Verdiho hudba vášní rozervané charaktery v téměř abstraktní formě. Leonora měla být původně vedlejší postavou, ale nakonec se ujala důležité role obětující se hrdinky. Její cavatina ve čtvrtém dějství „D’amor sull’ali rosee“ představuje nanebevzetí spíše než jen prosté rozloučení.

Anna Netrebková vynáší Verdiho úchvatnou hudbu do nových výšek. V novém zpracování Alexe Ollého je doprovázena Ekaterinou Semenchukovou, Marcelem Alvarezem a Ludovicem Tézierem.

celkový čas 175 minut včetně 1 přestávky 30 min

Délka: 175 min

Dirigent | Daniele Callegari

Režie | Alex Ollé

Scéna | Alfons Flores

Kostýmy | Lluc Castells

Světelný design | Urs Schönebaum

Sbormistr | José Luis Basso

Sláva Rigoletta ještě nestačila odeznít a Verdi již toužil vytvořit něco nového. Zamýšlená adaptace Trubadúra, hry španělského dramatika Antonia Garcíi Gutiérreze, se však u dvorního libretisty Salvatora Cammarana, muže, jemuž Donizetti částečně vděčil za úspěch opery Lucie z Lammermooru, setkala jen s vlažným nadšením.

Co bylo příčinou toho, že Cammaran libreto nedokončil? Málo uvěřitelný příběh anebo básníkova těžká nemoc? Ani Verdiho neustálé naléhání jej nepřinutilo dílo dopsat. A právě v tom tkví paradox Trubadúra: v očích kritiků byla opera typickým příkladem melodramatu, její vznik byl však doprovázen neustálými Cammaranovými prolukami, které jen přilévaly olej do ohně skladatelova nadšení. Snad jen s výjimkou cikánky Azuceny, strážkyně hrůzného tajemství, vykresluje Verdiho hudba vášní rozervané charaktery v téměř abstraktní formě. Leonora měla být původně vedlejší postavou, ale nakonec se ujala důležité role obětující se hrdinky. Její cavatina ve čtvrtém dějství „D’amor sull’ali rosee“ představuje nanebevzetí spíše než jen prosté rozloučení.

Anna Netrebková vynáší Verdiho úchvatnou hudbu do nových výšek. V novém zpracování Alexe Ollého je doprovázena Ekaterinou Semenchukovou, Marcelem Alvarezem a Ludovicem Tézierem.

celkový čas 175 minut včetně 1 přestávky 30 min

Najděte svoji akci