Slavnostní zahájení + Obtuse Angles (obrazově-hudební procházka britskou kinematografií)

Slavnostní zahájení + Obtuse Angles (obrazově-hudební procházka britskou kinematografií)

Délka: minut

Obtuse Angles

(živá audiovizuální instalace autorské dvojice Stranger in the Alps)

Obrazová procházka britskou kinematografií, její dekonstrukce a následná kombinace a rekombinace nalezených vizuálních prvků, jejich opakování či úmyslné zamlčování, živá manipulace s obrazy, to vše k oslavě těch nebohých ostrovanů, kteří ke své tvorbě nepotřebovali vlastně nic než paprsek světla a jejichž tvorba se mnohdy výrazně rozcházela s produkcí amerického Hollywoodu. Hudební složka instalace – nikoli její pouhý doprovod – je vytříbenou minimalistickou pustinou rozpolcených rytmů a melodických naschválů, na niž obraz živě reaguje a jež naopak obraz sama předjímá.

Obtuse Angles je v pořadí druhým audiovizuálním setkáním autorské dvojice Stranger in the Alps nad možnostmi propojení filmového obrazu a hudby. Autoři tak navazují na úvodní projekt Silent Sirens, který se cele věnoval postavě ženy v éře němého filmu.

Autor hudby: Duncan Hendy

Vizualizace: David Konečný

Hudební obsazení: Indigo Quartet: Jan Bělohlávek (první housle), Martin Flašar (druhé housle), Martina Himerová (viola), Pavel Borský (violoncello) + host (piano)

Duncan Hendy

Anglický hudebník, skladatel a filmový znalec žijící v Brně. Specializuje se na komponování hudby pro klasické němé filmy a abstraktní audiovizuální instalace. K hudební tvorbě si připsal i režii tří krátkých filmů. V roce 2010 úspěšně spolupracoval v rámci filmového festivalu Palace Film Festival 2010 s Filharmonií Brno na projektu „ozvučení" dvou milníků němého filmu, krátkometrážního snímku Cesta na měsíc (1902) a Východ slunce (1927), které byly uvedeny v Praze a Brně. V roce 2013 uvedl hudbu k dalšímu klenotu kinematografie, filmu Alonzo, muž bez rukou (1927). Od roku 2014 se soustředí na hudební složku audiovizuálních projektů pod hlavičkou Stranger in the Alps Productions.

David Konečný

Fotograf a překladatel žijící mezi Prahou a Brnem. Spolu s Duncanem Hendym založil v roce 2011 filmový klub Brno Underground Film Project, ze kterého následně vzešla kreativní platforma Stranger in the Alps, která dala vzniknout třem krátkým filmům: Poslední pomazání (2012), Beyond the Beyond (2012) a Stapler (2015?), na kterých pracoval mimo jiné jako kameraman. Od roku 2014 se věnuje audiovizuálním instalacím: Silent Sirens (Dům Umění města Brna) a TARDIS: Tempus Atque Relativae Dimensiones In Spatio (fulldome projekce s audiovizuální instalací v brněnském planetáriu).

Indigo Quartet

Absolventi konzervatoře v Brně se rozhodli prozkoumat oblast hudby, která nemá s jejich klasickým hudebním vzděláním mnoho společného. Setkání s jazzem se ukázalo být zcela novou a inspirativní zkušeností, zejména v obsazení čtyř smyčcových nástrojů, které pro tento druh hudby není zcela obvyklé. Repertoár kvarteta je poměrně široký, sahá od samých počátků jazzu až po současnost, naleznete v něm známé jazzové standardy upravené pro tuto nástrojovou sestavu, skladby A. Piazzolly, Beatles, D. Balakrishnana, J. Coltranea a další. Indigo Quartet se však v žádném případě nedrží jen "klasického" jazzu a občas koketuje se spirituály, rockem, popem i world music.

ENG: Obtuse Angles is an audio-visual installation from Stranger in the Alps (Duncan Hendy – composer, David Konečný – visuals). Taking its visual elements from British cinematography, extracting them, remixing them, combining them, omitting them, obscuring them live. The piece celebrates the work of those Obtuse Angles that painted with light, many times artistically out of step with Hollywood. The music is a minimalist wasteland populated by the disjointed rhythm and melodic misdirection that the visuals inspire.

Visuals by David Konecny

Score composed by Duncan Hendy

Performed by the Indigo Quartet / violins: Jan Bělohlávek, Martin Flašar, viola: Martina Himerová, cello: Pavel Borský + piano: Jana Nevoralová

Premiered on 15 March 2015 in Adam Gallery, Brno, Czech Republic

Produced by Stranger in the Alps Productions and Martin Večeřák

Obtuse Angles

(živá audiovizuální instalace autorské dvojice Stranger in the Alps)

Obrazová procházka britskou kinematografií, její dekonstrukce a následná kombinace a rekombinace nalezených vizuálních prvků, jejich opakování či úmyslné zamlčování, živá manipulace s obrazy, to vše k oslavě těch nebohých ostrovanů, kteří ke své tvorbě nepotřebovali vlastně nic než paprsek světla a jejichž tvorba se mnohdy výrazně rozcházela s produkcí amerického Hollywoodu. Hudební složka instalace – nikoli její pouhý doprovod – je vytříbenou minimalistickou pustinou rozpolcených rytmů a melodických naschválů, na niž obraz živě reaguje a jež naopak obraz sama předjímá.

Obtuse Angles je v pořadí druhým audiovizuálním setkáním autorské dvojice Stranger in the Alps nad možnostmi propojení filmového obrazu a hudby. Autoři tak navazují na úvodní projekt Silent Sirens, který se cele věnoval postavě ženy v éře němého filmu.

Autor hudby: Duncan Hendy

Vizualizace: David Konečný

Hudební obsazení: Indigo Quartet: Jan Bělohlávek (první housle), Martin Flašar (druhé housle), Martina Himerová (viola), Pavel Borský (violoncello) + host (piano)

Duncan Hendy

Anglický hudebník, skladatel a filmový znalec žijící v Brně. Specializuje se na komponování hudby pro klasické němé filmy a abstraktní audiovizuální instalace. K hudební tvorbě si připsal i režii tří krátkých filmů. V roce 2010 úspěšně spolupracoval v rámci filmového festivalu Palace Film Festival 2010 s Filharmonií Brno na projektu „ozvučení" dvou milníků němého filmu, krátkometrážního snímku Cesta na měsíc (1902) a Východ slunce (1927), které byly uvedeny v Praze a Brně. V roce 2013 uvedl hudbu k dalšímu klenotu kinematografie, filmu Alonzo, muž bez rukou (1927). Od roku 2014 se soustředí na hudební složku audiovizuálních projektů pod hlavičkou Stranger in the Alps Productions.

David Konečný

Fotograf a překladatel žijící mezi Prahou a Brnem. Spolu s Duncanem Hendym založil v roce 2011 filmový klub Brno Underground Film Project, ze kterého následně vzešla kreativní platforma Stranger in the Alps, která dala vzniknout třem krátkým filmům: Poslední pomazání (2012), Beyond the Beyond (2012) a Stapler (2015?), na kterých pracoval mimo jiné jako kameraman. Od roku 2014 se věnuje audiovizuálním instalacím: Silent Sirens (Dům Umění města Brna) a TARDIS: Tempus Atque Relativae Dimensiones In Spatio (fulldome projekce s audiovizuální instalací v brněnském planetáriu).

Indigo Quartet

Absolventi konzervatoře v Brně se rozhodli prozkoumat oblast hudby, která nemá s jejich klasickým hudebním vzděláním mnoho společného. Setkání s jazzem se ukázalo být zcela novou a inspirativní zkušeností, zejména v obsazení čtyř smyčcových nástrojů, které pro tento druh hudby není zcela obvyklé. Repertoár kvarteta je poměrně široký, sahá od samých počátků jazzu až po současnost, naleznete v něm známé jazzové standardy upravené pro tuto nástrojovou sestavu, skladby A. Piazzolly, Beatles, D. Balakrishnana, J. Coltranea a další. Indigo Quartet se však v žádném případě nedrží jen "klasického" jazzu a občas koketuje se spirituály, rockem, popem i world music.

ENG: Obtuse Angles is an audio-visual installation from Stranger in the Alps (Duncan Hendy – composer, David Konečný – visuals). Taking its visual elements from British cinematography, extracting them, remixing them, combining them, omitting them, obscuring them live. The piece celebrates the work of those Obtuse Angles that painted with light, many times artistically out of step with Hollywood. The music is a minimalist wasteland populated by the disjointed rhythm and melodic misdirection that the visuals inspire.

Visuals by David Konecny

Score composed by Duncan Hendy

Performed by the Indigo Quartet / violins: Jan Bělohlávek, Martin Flašar, viola: Martina Himerová, cello: Pavel Borský + piano: Jana Nevoralová

Premiered on 15 March 2015 in Adam Gallery, Brno, Czech Republic

Produced by Stranger in the Alps Productions and Martin Večeřák

Najděte svoji akci